Тәрбие жұмысы-бұл жеке тұлғаның толыққанды дамуы үшін жағдай жасауды мақсат ететін балалардың өмірін ұйымдастырудың мақсатты қызметі.
Тәрбие-педагогикадағы маңызды категориялық ұғымдардың бірі. Кең мағынада білім-бұл қоғамның адамға әсері. Тар, педагогикалық мағынада тәрбие қоғамның негізгі талаптарын көрсететін тәрбиелік мақсаттар мен міндеттерді жүзеге асыру үшін мұғалімдер мен оқушылардың арнайы ұйымдастырылған қызметі ретінде қарастырылады.
Оқу процесінің мақсаты-оқушыларды өзін-өзі тәрбиелеуге, өзін-өзі дамытуға, өзін-өзі жүзеге асыруға бағыттау.
Тәрбие үрдісінің міндеттері:
- Зияткерлендіру танымдық процестерді дамыту, ойлау, еске сақтау, назар, іскерліктер пайдалану гипотезами меңгеру, жаңа қарым-қатынас жасау және өзін-өзі талдау;
- Психикалық процестерді жетілдіру-өзін-өзі бақылау, өзін-өзі талдау, өзін-өзі тәрбиелеу, сезімдерді, эмоцияларды өзін-өзі реттеу, дерексіз ойлау қабілетін дамыту, қарым-қатынас стилін жетілдіру.
– Қоғамның әлеуметтік, саяси және мәдени өмірінде бағдарлау-нанымдарды, дүниетанымдарды, әлеуметтік көзқарастар жүйесін қалыптастыру, көзқарастарды анықтау, белгілі бір қызмет түрлеріне қызығушылықтар мен бейімділіктерді анықтау.
- Тұлғаның адамгершілік қасиеттерін жетілдіру, алынған білімді тұлғааралық қарым-қатынаста пайдалану мүмкіндігі.
- Салауатты өмір салты туралы білімді қолдана білу, "Дені саудың-жаны сау"қағидаты бойынша өмір сүру.
- Дамыту самотворчества ұжымда.
Оқу процесі тұтас динамикалық жүйе ретінде қарастырылады, оның жүйе құраушы факторы білім алушының жеке басын дамыту мақсаты болып табылады, ол мұғалім мен оқушының өзара әрекеттесуінде жүзеге асырылады.